martes, 29 de abril de 2014

La Diferència i la Superirioritat

Pensant en el masclisme, feminisme, patriarcat, però també en racisme i diferències similars, amb la superioritat dels uns vers els altres, i en les raons, només tinc una cosa segura, falta MOLTA educació al respecte i, en general, no la tenim. Fa uns mesos vaig escriure, des de Centreamèrica, quelcom com des de la visió de mascle blanquet i europeu, no podem entendre segons quines coses, i és que, si no obrim les nostres mires, no deixarem de tenir aquesta mascleblancaeuropea visió. Hi ha una paraula, de la meva època de ciències, que m'agrada molt, catalitzador. Tots necessitem un catalitzador que ens ajudi en aquesta apertura de mires. Alguns el tenen de sèrie, els altres el busquem cada vegada que ens trobem amb una qüestió a resoldre, altres només xoquem amb la qüestió i rebutgen qualsevol catalitzador. Al final, com alguns heu anat comentant en les meves entrades, és un tema d'educació, segurament, però això descarrega a l'individu de qualsevol esforç, obligació, per intentar-ho, ja que sempre podrà entonar un " els meus pares, els meus Mestres, no ho vàrem fer bé". El que em fa por, i ho veig cada dia, és que molts d'aquests que xoquem amb la qüestió i tiren pel dret, com sempre, sense propostes noves, són els que estan educant els nostres infants.

Quin rotllo més rotllo. Al respecte, paga la pena la visió d'aquest vídeo que toca el tema de les minories en ciència.
 

 
 
El podeu trobar subtitulat Subtitulat

No hay comentarios:

Publicar un comentario